Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

Babyshower er et amerikansk fænomen, der ligesom mange andre ting fra “guds eget land” har gjort sit indtog i Danmark. Det er på mange måder noget der kan betegnes som kvindernes fest. Det er en festlighed, hvor man fejrer graviditeten og at der er et nyt liv på vej til verden. Mænd kan naturligvis godt være med, men det er sjældent set.

I Danmark og mange andre steder i Europa, har der historisk været en ide om, at det gav uheld at komme med gaver inden barnet var født. Denne holdning er der dog ikke mange, der længere deler. Måske er det også derfor at babyshowers er blevet mere og mere udbredte.

En fest for den gravide

Lidt i stil med en polterabend, er det (som regel) ikke hovedpersonen selv, der holder festen, men lader sig i stedet holde. Typisk er det de tætteste veninder, der står for den del, så den gravide, der har så meget at tænke på, ikke også skal tænke på baby shower pynt, kage og hvad der ellers hører med.

Hvornår afholdes babyshower

Der er ikke nogle fastskrevet regler for det, men typisk afholdes babyshower i det sidste trimester af graviditeten og ofte omkring 6 uger inden termin.

Gode råd til at afholde babyshower

Når man skal afholde en babyshower, er der mange ting man skal tænke på. For det første skal man beslutte sig for, hvem der skal med. For det andet skal man sørge for at få dem inviteret i god tid. Holder man sig til traditionerne ligger datoen rimelig fast, og derfor er det en god ide at få inviteret i god tid. Det er en begivenhed, som man gerne vil deltage i for veninder og det betyder ofte meget for den kommende mor, at de helt rigtige er der.

Man skal også sørge for at få styr på størrelsen. Skal det være i hjemmet, eller skal man have fat i et lille festlokale et sted. For mange vil det være at foretrække hvis det kan gøres i private rammer, da hovedpersonen måske ikke har lyst til at blive fragtet meget rundt.

Derudover er det en rigtig god ide at have en gavekoordinator eller at lave en gaveliste. Der kan hurtigt være mange, der kan finde på at komme med de samme gaver, hvis det ikke koordineres.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here